Inschrijven voor een sociale woning moet voortaan online via een Centraal Inschrijvingsregister (CIR). Hierdoor verdwijnen alle bestaande wachtlijsten en wordt er nog gewerkt met één nieuwe wachtlijst.
Je bent nu al ingeschreven op de wachtlijst voor een sociale woning ?
Dan moet je jouw inschrijving nakijken en nóg eens herbevestigen in dit centraal inschrijvingsregister.
Binnenkort ontvang je een brief van de woonmaatschappij om je inschrijving op de wachtlijst te bevestigen. Doe dit binnen de 30 dagen om je inschrijving op de wachtlijst te behouden. Bevestig je jouw inschrijving niet, dan zal je van de wachtlijst geschrapt worden.
Hoe bevestigen?
- Via de website www.vlaanderen.be/sociaal huren
- Klik op ‘ga naar het online loket’
- Log in met de app Itsme of met je elektronische identiteitskaart
- Controleer je gegevens : klik op ‘mijn woningaanvraag’
- Wil je iets aanpassen ? Klik dan op ‘wijzigen’
- Is alles in orde ? Klik dan op ‘bevestigen’
Klaar ? Klik dan op ‘Definitief indienen’
2. Of per brief
- Volg de stappen in de brief van je woonmaatschappij.
- Stuur je antwoord op naar het adres op de brief.
- Moet je bijkomende documenten bezorgen ? Volg de stappen in je brief.
- De woonmaatschappij brengt je registratie in orde.
Hulp nodig ?
- Woonpijler
Mail : info@woonpijler.be
Tel : 09/365.43.310 - Woon-en energieloket Wachtebeke na afspraak
Gemeentehuis Wachtebeke
Maandag : 16 u – 18 u
Contact : Sven Schoukens : 09/218 91 69 - Zitdag Woonpijler in sociale dienst OCMW: 09/342.62.86
Contact : Emma Dierick
Mail : emma.dierick@woonpijler.be
Tel : 09/274 99 30